Sunday, June 23, 2019

نسل جدید چراغ جلو خودرو یا هدلایت

با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از وسایل کارآمدتر شده و استفاده آنها از منابع انرژی کمتر شده است. یکی از این لوازمی که دچار تغییرات زیادی در طول سال‌های اخیر شده، هدلایتیا چراغ جلوی خودرو است. این چراغ‌های جلو با استفاده از دیودهای نورانی وظیفه روشن کردن محیط جلوی خودرو را دارند.
هدلایت در کارخانه سازنده بر روی خودروهای جدید نصب می‌شود؛ و در صورتی که بر روی خودروی شما این آپشن وجود نداشته باشد جای نگرانی نیست. این آپشن خودرو را می‌توانید از اسمارت آپشن تهیه کرده و بر روی خودروی خود نصب کنید. مانند هر وسیله و یا لوازم دیگری هدلایت‌های خودرو هم انواع مختلفی دارند. از انواع بی‌کیفیت و ارزان قیمت گرفته تا انواع مرغوب. البته شما می‌توانید همیشه مرغوب‌ترین آنها را از اسمارت آپشن تهیه کنید. تمامی هدلایت‌های موجود در مجموعه ما از برندهای معروف در این صنعت بوده و دوام بالا به همراه نوردهی مناسبی دارند.
استفاده از هدلایت برای چراغ‌های جلو و در برخی مواقع به جای پرژکتور نصب شده بر روی سپر خودرو، باعث خواهد شد محیط جلوی خودرو به طور کامل و با زاویه‌ای گسترده روشن شود؛ و راننده اتومبیل از وجود خطرات پیش رو از فاصله‌ای ایمن، با خبر شده و به موقع بتواند عکس‌العمل مناسب را داشته باشد. مهم‌ترین عاملی که در زمان تاریکی هوا به راننده کمک می‌کند تا بتواند رانندگی ایمنی داشته باشد؛ میزان دید جلوی خودرو است. شما می‌توانید با تعویض لامپ‌های قدیمی اتومبیل خود و مجهز کردن آنها به هدلایت، با ایمنی کامل در زمان تاریکی هوا رانندگی کنید.
car new headlights

چرا محبوبیت هدلایت به عنوان چراغ جلو رو به افزایش است؟

انواع هدلایت در این روزها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند؛ و رانندگان تمایل دارند برای خودروی خود از این نوع چراغ استفاده کنند. یکی از دلایل این محبوبیت، میزان نور قوی آنها است. این شدت نور به‌گونه‌ای است که برای چشم انسان، خطراتی مانند لامپ‌های زنون ندارد. نور لامپ‌های زنون به شکلی است که اگر حتی به طور لحظه‌ای به آن نگاه کنید؛ باعث می‌شود تا چند ثانیه چشم نتواند چیزی را ببیند؛ و برای چشم انسان ضرر دارد. اما هدلایت‌ها باعث ناراحتی چشم انسان نمی‌شوند.
یکی دیگر از مواردی که باعث محبوبیت این آپشن شده، میزان انرژی مصرفی این لامپ‌ها است. لامپ‌های ال ای دی و اس ام دی به میزان بسیار کمی برق مصرف می‌کنند. زمانی که در یک محیط گرم و شرجی، شما در خودروی خود از سیستم تهویه مطبوع استفاده می‌کنید؛ و سیستم مولتی مدیای خودرو هم روشن است؛ دینام باید برق بیشتری تولید کند. اگر برای روشنایی هم میزان برق زیادی مورد نیاز باشد؛ دینام فشار زیادی را باید تحمل کند که در طولانی مدت، باعث خواهد شد نتواند کار خود را به خوبی انجام دهد. اما هدلایت برق کمی نیاز دارد و فشاری به سیستم تولید برق در اتومبیل وارد نمی‌کند.
قطعات الکترونیکی عمر بسیار بالایی دارند و لامپ‌های ال ای دی و اس ام دی نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ و نسبت به دیگر انواع لامپ‌ها طول عمر بسیار بالاتری دارند. بنابراین به مدت طولانی جلوی خودروی شما را روشن خواهند کرد. همچنین نیازی نیست مانند لامپ‌های رشته‌ای بعد از مدتی آنها را تعویض کنید.
یکی دیگر از مزایای لامپ‌های ال ای دی مورد استفاده در هدلایت، ولتاژ مورد نیاز آنها است. این لامپ‌ها با استفاده از برق 12 ولت روشن می‌شوند؛ و به هیچ مدار اولیه‌ای برای روشن شدن نیاز ندارند. لامپ‌های زنون برای این که روشن شوند به یک مدار رابط نیاز دارند؛ که برق 12 ولت را به ولتاژ بسیار بالا تبدیل کند. این برق ولتاژ بالا باعث خطراتی می‌شود. در حالی که لامپ‌های ال ای دی موجود در هدلایت به خاطر استفاده از ولتاژ پایین، خطری را برای انسان نخواهند داشت.
شما می‌توانید بهترین و مرغوب‌ترین انواع هدلایت خودرو را از اسمارت آپشن تهیه کنید. افراد حرفه‌ای آن را بر روی خودروی شما نصب خواهند کرد تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

No comments:

Post a Comment