Sunday, October 18, 2020

پاور ویندوز و کروز کنترل فابریک پرادو







پاور ویندوز پرادو
در خصوص پاور ویندوز پرادو باید بدانیم که :سیستم پاور ویندوز یعنی بالا و پایین رفتن خودکار شیشه ی خودرواین سیستم یکی از تکنولوژی هایی است که کمک زیادی در جهت امنیت خودرو در سال های اخیر کرده است.تا به حال براتون اتفاق افتاده که هنگام ترک ماشین شیشه ای پایین مونده باشه؟تا به حال شنیدین سیستمی هست که هنگام ترک خودرو و با قفل کردن آن تمامی شیشه ها بسته میشن؟امروزه کمتر خودرویی به بازار عرضه می شود که مجهز به پاور ویندوز نباشد.بیشتر رانندگان نیز به داشتن چنین قابلیتی بر روی خودروی خود خو گرفته اند.بنابراین طبق عادت دیگر کسی هنگام پیاده شدن شیشه های خودرو را بالا نمی برد.اساس کارکرد این سیستم بدین صورت می باشد که:
با فشار دادن کلید لاک ریموت خودرو شیشه های خودرو چک می شود.
در صورت پایین بودن این سیستم مبادرت به بستن اتوماتیک شیشه ها خواهد نمود.بر این اساس رانندگان نیازی به بالابردن شیشه ها پس از خروج از خودرو و اطمینان از بازنماندن آنها نخواهند داشت.
اگر سه بار کلید را فشار دهیم شیشه ها به صورت همزمان باز می شود.
وقتی خودرو از حالت پارک به حالت درایو در می اید درب های خودرو به صورت اتوماتیک قفل می شود.
وقتی خودرو از حالت درایو به حالت پارک درمی اید درب ها به صورت خودکار از حالت قفل در می اید.
اما تا به حال فکر کرده اید که مکانیسم این سیستم چگونه است؟
مکانیسم بالابری پاور ویندوز پرادو
مکانیسم بالا بری در واقع سیستم اصلی و قلب پاور ویندوز محسوب می شود.
نیروی بالا روندگی پاور ویندوز در اکثر خودروها از اتصالی ظریف برای بالا آوردن شیشه استفاده می کند در حالی که آن را تراز نیز نگه می دارد.
یک موتورالکتریکی کوچک به یک دنده ی مارپیچی و چندین چرخ دنده ی دیگر وصل می شود .این نیروی کاهش دنده ی زیادی تولید می کند که گشتاور کافی برای بالا آوردن شیشه را تولید می کند.
یکی از مهمترین مشخصه های پاور ویندوزها این است که به زوز قابل باز شدن نیستند. دنده ی مارپیچی در مکانیسم حرکت مسئولیت حرکت را به عهده دارد. بسیاری از دنده های مارپیچی بخاطر زاویه ی تماس بین دنده و مارپیچ دارای قابلیت قفل خودکار هستند.مارپیچ می تواند دنده را بچرخاند اما دنده نمی تواند مارپیچ را بچرخاند.
اطلاعات فنی پاور ویندوز پرادو
اتصال یک بازویی بلند دارد که به یک میله که قسمت تحتانی پنجره را نگه می دارد متصل است.قسمت انتهایی بازو می تواند درون یک شیار لیز بخورد در حین اینکه شیشه در حال بالا آمدن است.در انتهای دیگر میله صفحه ی بزرگی قرار دارد که دندانه های بزرگی دارد و موتور دنده ی بزرگی را می چرخاند که این دهانه ها را درگیر می کند.چنین اتصال یکسانی اغلب در ماشین های دارای پنجره های دستی استفاده می شود، اما به جای اینکه یک موتور دنده را بچرخاند دسته ی میل لنگ آن را می چرخاند.
برخی ویژگی های جالب پاور ویندوز
بالا/پایین اوتوماتیک:
مشخصه ی پایین آوردن شیشه تقریباً در تمامی ماشین های دارای پاورویندوز مرسوم است.فقط کافی است که کلید پایین را فشار دهید.این ویژگی از یک مداری استفاده می کند که میزان تایمی را که دکمه را پایین نگه می دارید محاسبه می کند.اگر دکمه به مدت زمان کمتر از نیم ثانیه پایین باشد شیشه تا آخرین حد پایین خواهد رفت.اگر بیش از این دکمه را نگه دارید، در هنگام رها کردن دکمه شیشه متوقف می شود.شیشه های بالا رونده ی اوتوماتیک زیاد رایج نیستند.مشکل شیشه های اتوماتیک این است که اگر چیزی راه آن را مسدود کند، مانند بچه، شیشه باید قبل از صدمه زدن به بچه متوقف شود.یکی از روش هایی که خودرو سازان نیروی شیشه را کنترل می کنند طراحی مداری است که سرعت موتور را تحت نظر دارد.
سیستم روشن/خاموش متواضع:
در برخی از خودروها پنجره را می توان با استفاده از چرخاندن و نگه داشتن کلید در ماژول درب راننده پایین آورد.این ویژگی را می توان با ماژول درب کنترل کرد که هر گونه چرخشی در قفل را نظارت می کند.اگر کلید برای مدت زمانی نگه داشته و چرخانده شود، ماژول در راننده پنجره ها را پایین می آورد.برخی از خودروها بعد از خاموش شدن ماشین این توانایی را دارند که:
انرژی ذخیره کنند
و در مواقعی که راننده فراموش می کند شیشه ها را بالا ببرند.

No comments:

Post a Comment