Wednesday, December 12, 2018

سیستم دوربین 360 درجه سطح بعدی سیستمهای 3D

تکنولوژی دوربین خودروها تنها در چند سال گذشته از ارائه تصاویر با رزولوشن پایین و بی کیفیت به یک تکنولوژی با کیفیت و با قدرت ارائه تصویر از هر زاویه‌ای تبدیل شده است. هیچ مانعی در مسیر پیشرفت وجود ندارد، زیرا شرکت Continental در مسیر تکامل این تکنولوژی قدم بر می‌دارد که منجر به ایجاد تکنولوژی دید پرنده واقعی با دوربین 360 درجه انواع خودرو شده است.
سیستم جدید تولید خودرو آلمانی، یک نمای 360 درجه سه بعدی از وسیله نقلیه ارائه می‌کند که هرگونه مانع در اطراف آن را برای کمک به پارک کردن خودرو نشان می‌دهد. در حالی که این سیستم مشابه نشان دهنده اطراف نیسان است، فناوری Continental دارای نقاط کور نیست و در صورت لزوم می‌تواند در اطراف خودرو چرخش کند. نکته کلیدی در مورد آن وجود چهار دوربین Fisheye است که در جلو، عقب و بر روی آینه‌ها نصب می‌شوند تا چشم انداز کاملی از خودرو ارائه دهد. سپس یک پردازشگر ویژه همه این موارد را به یک تصویر واحد تبدیل می‌کند.
360 degree camera system
طبق گفته کریستین شوماخر، سخنگوی این ویدیو، تکنولوژی ادغام تصویر Continental “به زودی” وارد بازار خواهد شد. اگر چه، تعبیه آن در آینه عقب هنوز گزینه‌ای واقع بینانه نیست. طبق اعلامیه سخنگوی یک شرکت در زمینه تکنولوژی ادغام تصویر، ما نمی‌توانیم زمان خاص یا اطلاعات بالقوه‌ای از مشتریان را مورد بحث قرار دهیم. واقعیت این است که نسخه آزمایشی یک خودروی MKZ لینکلن می‌تواند گزینه‌ای باشد که ما احتمالا این تکنولوژی را برای اولین بار ببینیم.

مانیتور و با چند دوربین برای مشاهده محدوده کامل اطراف خودرو


  • مدل ASL360 شرکت Continental به طور خاص برای وانت‌ها، وسایل نقلیه خاص و کوچک طراحی شده است که به عنوان روشی برای نمایش 360 درجه از سراسر خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سیستم‌های فراگیر مقیاس پذیر قادر به ایجاد تصویر سه بعدی، تشخیص اشیاء و پشتیبانی از توابع کمک راننده هستند.
سیستم دوربین‌های امروزی اغلب تنها منطقه جلوی وسیله نقلیه را کنترل می‌کند. اگر چه این کمک می‌کند تا از وقوع بسیاری از تصادفات جلوگیری شود، اما قادر به جلوگیری از وقوع تمام تصادفات نیست. تولید کننده بین المللی خودرو Continental یک راه برای افزایش ایمنی و امنیت تمام وسایل نقلیه طراحی کرده است.
Monitor and camera around the car
کریستین شوماخر، رئیس سیستم‌های پیشرفته راننده کمکی در نمایندگی آمریکای شمالی Continental گفت: گام بعدی به سوی رانندگی بدون تصادف، سیستم تشخیص فراگیر 360 درجه است که نه تنها به ناحیه مقابل یا پشت یک وسیله نقلیه بلکه بر اطراف آن نیز نظارت می‌کند. توسعه سیستم‌های هوشمند خودروها نیز نقش مهمی در رانندگی خودکار خواهد داشت.
سال گذشته، Continental گواهینامه تخصصی ASL Vision بریتانیا را کسب کرد، که بخش “Surround View” را با سیستم پیشرفته کمک راننده ADAS و واحد ایمنی ادغام کرد. شوماخر گفت: Continental و چشم انداز ASL چندین سال توسعه در زمینه دوربین‌های پیچیده خودرو را طی کرده‌اند. ASL360 – یک سیستم نمایش فراگیر است که برای وانت‌ها، وسایل نقلیه خاص و کوچک طراحی شده است
راه حل‌های ارائه شده توسط ASL Vision در حال حاضر در بیش از سه میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ASL360، مخصوصا برای کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه مخصوص مانند خودروهای معدن طراحی شده است. این محصول همچنین برای اتومبیل‌ها در دسترس است و عمدتا در وسایل نقلیه کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دید اطراف با دو یا چهار دوربین


این سیستم دوربین 360 درجه شامل چهار دوربین Fisheye است که هر کدام قادر به پوشش بیش از 185 درجه میدان دید افقی هستند. یک واحد کنترل الکترونیکی ECU چهار تصویر را به یک تصویر در یک صفحه نمایش در کابین راننده تبدیل می‌کنند. این صفحه نمایش رانندگان را قادر می‌سازد تا در سرعت‌های پایین مانور دهند. ادغام تصویر – ادغام و ترکیب تصاویر مختلف – اجازه محاسبه و نمایش موقعیت خودرو را از زوایای مختلف می‌دهد. تصاویری که از یک دوربین ارسال می‌شود نیز ممکن است برای نظارت بر مناطق بحرانی در هنگام مانور مورد استفاده قرار گیرد.
سیستم‌های نمایش پیرامونی همچنین نمایش‌های سه بعدی، تشخیص اشیاء و درک عملیات کمک راننده را با تصاویر دو بعدی ارائه می‌کنند که توسط ASL360 فراهم می‌شود. سیستم‌های دید پیرامونی در آینده قادر به ارائه تصاویر سه بعدی نیز هستند. علاوه بر این، سیستم‌ها قادر به تشخیص اشیاء هستند که قادر به درک توابع کمک راننده خواهند بود. چهار دوربین معمولا در این سیستم‌ها انجام وظیفه می‌کنند. بسته به مشخصات تولید کنندگان خودروهای شخصی، ممکن است دوربین‌های دیگری نیز اضافه شوند. این سیستم نمایش پیرامونی 3 بعدی برای تولید در سال‌های آینده برنامه ریزی شده است.
چندین نوع سیستم‌های مقیاس پذیر در حال توسعه هستند، به طوری که می‌توانند در بخش‌های مختلف خودرو مورد استفاده قرار بگیرند. نسخه پایه، SVS210، یک تصویر خالص 360 درجه‌ای 2 بعدی را برای کمک به پارکینگ و مانور در سرعت‌های پایین فراهم می‌کند. این سیستم فقط از دو دوربین استفاده می‌کند: یکی در شبکه جلو نصب می‌شود و دیگری در عقب و در کنار پلاک خودرو قرار می‌گیرد. این سیستم سطح ورودی به دلیل قیمت مقرون به صرفه خود برای استفاده در بخش فشرده ماشین مناسب است. سیستم SVS220 یک تصویر سه بعدی با چهار دوربین ارائه می‌دهد.
سطوح دیگر نیز در دسترس خواهند بود که تمام پارامترهای لازم برای یک سیستم هوشمند، منظم و فعال را دارند. این سیستم از چهار دوربین – در جلو، عقب و در آینه‌ها تشکیل شده است- این سیستم نه تنها می‌تواند بر پیرامون وسیله نقلیه نظارت کند، بلکه عابران پیاده را نیز تشخیص می‌دهد و به راننده هشدار می‌دهد و یا حتی در شرایط بحرانی خودرو را به طور خودکار متوقف می‌کند. این سیستم به طور ویژه برای رانندگی در شهر مناسب است زیرا قادر به تشخیص عابرین پیاده در نزدیکی خودرو است. همچنین قادر به تشخیص عبور جریان ترافیکی، تشخیص خط تردد و حتی شناسایی بدنه خودروهای پیرامونی است. نسخه نهایی این سیستم نمایش پیرامونی حتی به آنها اجازه می‌دهد وسایل نقلیه خود را به طور خودکار پارک کنند، حتی اگر راننده‌ای در آن وجود نداشته باشد.

No comments:

Post a Comment